Axis and Allies drengenes fog of war spil
-
Jeg ville ha spillet videre med aksen…nu kendte jeg seføli også hele kortet. italien ku sikre egypt (næste runde) rusland har ikke mange reserver og japan står ikke dårligt. kunne tage us navy ud.
-
@Bjergmose men Russerne har 3 research terninger liggende :D haha. Og stadig en del guld i posen, så mon ikk der var en hel del ture til at Moskva lå for døren for tyskerne?
Helt enig i, at Japan ser ud til at stå meget godt, hvis de tog muligheden og nakkede US navy. Men mon ikke USA kunne koncentrere sig 80/20 om europa, så Berlin vilde falde før Japan blev store nok Italien kan ikke ta Egypten i denne runde. De kan komme med 2 inf, 2 art, 2 fighters og 1 bomber. I Egypten står 6 inf, 1 fight, 1 tac og 1 bomber. 2 russiske bombers ku flyve ind i næste runde + en engelsk art og reelt set 2 inf mere fra alexandria om nødvendigt + der vil være tid til at købe en fabrik. -
@Bjergmose ah så ikke ‘næste runde’ med italien :) Men stadig, med de 2 fighters fra russerne + 1 art fra trans-jordan, tror jeg nu nok de ku holde landet. Anyways, en sejr er en sejr :p
-
Sjovt at se hele kortet:) Japan står faktisk ikke så dårligt!
Jeg tvivler derimod på at tyskland ville nå at komme ordentligt igang? -
I had considered continuing to play as Axis (assuming Jeppe had no objections) but decided it probably best to finish the game.
Was definitely an interesting way to play. 😁
Once again, thanks and congrats to The Allies! 😉😁 -
Nu hvor jeg har en masse af jer samlet i samme tråd, så ville jeg lige skyde noget ud jeg læste på nettet omkring det at loade transports i hostile seazones. Det lader til, at der findes en undtagelse for transports, der befinder sig i fjendtlige søzoner, der er blevet fjendtlige fordi, der opholdte sig et fjendtligt krigsskib i den pågældende søzone i samme tur, som man vælger at erklære krig. Derfor kan transports i denne situation - undtagelsesvis - godt loades med enheder i selv samme søzone. Hvis man ikke kan i Triple-A. kan det muligvis være det en af bugsne? Er det noget I har hørt om? Det ændrer jo en hel del for Japan, der altid står i den hovedpine i løbet af de første par ture.
-
@Bjergmose hvad siger du?
-
kender godt reglen. ved ikke om det er en bug i tripleA. Der hvor vi plejer at bruge den som cock-block med UK move Anzac DOW kan Japan ikke loade når det er deres tur. Hvis Japan erklærer krig kan de godt loade i hostile SZ.
-
@Bjergmose aaah helt klart. Tak!
-
@Makalakalane I have a Word Doc (in English) of the notes from Global 1940 TripleA game which gives rules and exceptions regarding the game engine, which may seem like a bug but is because the developers of TripleA were unable to fix. You’re more than welcome to have a copy. PM me your email address and I’ll send it to you. :grinning:
-
@scousemart you want to play a game of triple-a?
-
@Makalakalane said in Axis and Allies drengenes fog of war spil:
@scousemart you want to play a game of triple-a?
Have pm you. 😁