@Maxiheimer ok, men de ka jo ikke både tage en masse penge fra rusland, holde UK pacific nede OG true USA… De sidste spil jeg har spillet som Alliancen, har det været nok at smide alt USA har i starten i Pacific, inkl hvad de har på Atlantic-siden, plus 2 carriers og 1 Battleship, mod Japan. Det er nok til at Japan bliver nødt til at bruge ok med IPC på flåde for at være sikker på USA ikke overtager Pacific og selv hvis man først begynder at bruge penge i Atlanten i tur 3, så er USA rigeligt med til at stoppe Tyskland i min optik.
Jeg har heller aldrig grejet, hvordan Japan nogensinde skal kunne tage - og holde(!) - penge øerne… Mine bedste spil har næsten været, når jeg har glemt alt om dem og aldet Japan ligge på en 40-45 IPC, så længe som muligt, og bare gået all in på Rusland, mens jeg holder Kina og UK Pacific i skak sådan halvvejs nord i Kina. Jeg har haft taget alt undtagen 4 russiske lande, med Japan og Tyskland kombineret, og stadig ikke været stærk nok til at tage Moskva inden USA og England er umulige at stoppe i Europa.
Jeg har set nogle taktik-videoer på youtube på et tidspunkt, hvor budskabet var ‘ta Moskva senest i tur 6-7 stykker’ og det giver mening - det er bare ikke muligt for mig :D endnu i hvert fald. Måske er de også baseret på spil uden bid til alliancen. Med bid er det umuligt, at gøre det så hurtigt medmindre Rusland spiller helt hen i vejret.
Hvis Rusland udelukkende køber inf, næsten, som du selv nævnte det, så skal vi hen i tur 9-10 stykker, før Tyskerne kan indtage Moskva, selv med fabrikbombning. Og i mellemtiden kan jeg simpelthen ikke holde USA og England nede. Jeg har forsøgt Bomber-strategien, du nogen gange har lavet, så man har 8-10 tyske bombers, der både kan bombardere fabrikker, banke flåde og hjælpe med at slå evt indvaderende enheder ud af europa. Men det tager USA max 1-2 ture at opbygge en flåde, der kan matche de bombers og det er alt for dyrt at blive ved med at købe bombers med tyskland…