• @Maxiheimer ja, jeg har også bombarderet fabrikken helt ned flere gange. Bl.a mod Thomas. Selv med 100% held, hvor han aldrig ramte mine fly, tabte jeg stadig Europa. Men altså, ja, bliver nødt til at lave en 10-12 turs plan i stedet for. Men problemet er, at i tur 8-9 stykker er USA umulig at håndtere, hvis de bruger bare 70-80% af deres IPC i Europa. Og specielt pga kombinationen af USA og England. Man kan jo umuligt holde Vest-europa, samtidig med, at man ikke mister Berlin eller Vest-Tyskland. Jeg kan i hvert fald ikke. Har aldrig holdt det, end ikke været tæt på. Og nå ført USA sætter sig fast i Vest-Europa, så er Europa jo tabt, medmindre Tyskland tager Moskva og har vanvittigt mange tropper tilbage, så de bare kan brage ned til Indien og ta det inden Berlin, Polen og eller Rom falder.

Japan akn selvfølgelig også vinde spillet, men det er en anden diskussion. Det er lige før jeg tror jeg har større chance for at vinde med dem, men har heller aldrig været i nærheden af en sejr i Asien.

• Japan vinder kun hvis de allierede virkelig sover i timen… Japan skal gøre alt hvad de kan for at få amerikanerne til at bruge penge i øst, og give tyskland luft.

• @Maxiheimer ok, men de ka jo ikke både tage en masse penge fra rusland, holde UK pacific nede OG true USA… De sidste spil jeg har spillet som Alliancen, har det været nok at smide alt USA har i starten i Pacific, inkl hvad de har på Atlantic-siden, plus 2 carriers og 1 Battleship, mod Japan. Det er nok til at Japan bliver nødt til at bruge ok med IPC på flåde for at være sikker på USA ikke overtager Pacific og selv hvis man først begynder at bruge penge i Atlanten i tur 3, så er USA rigeligt med til at stoppe Tyskland i min optik.
    Jeg har heller aldrig grejet, hvordan Japan nogensinde skal kunne tage - og holde(!) - penge øerne… Mine bedste spil har næsten været, når jeg har glemt alt om dem og aldet Japan ligge på en 40-45 IPC, så længe som muligt, og bare gået all in på Rusland, mens jeg holder Kina og UK Pacific i skak sådan halvvejs nord i Kina. Jeg har haft taget alt undtagen 4 russiske lande, med Japan og Tyskland kombineret, og stadig ikke været stærk nok til at tage Moskva inden USA og England er umulige at stoppe i Europa.

Jeg har set nogle taktik-videoer på youtube på et tidspunkt, hvor budskabet var ‘ta Moskva senest i tur 6-7 stykker’ og det giver mening - det er bare ikke muligt for mig :D endnu i hvert fald. Måske er de også baseret på spil uden bid til alliancen. Med bid er det umuligt, at gøre det så hurtigt medmindre Rusland spiller helt hen i vejret.
    Hvis Rusland udelukkende køber inf, næsten, som du selv nævnte det, så skal vi hen i tur 9-10 stykker, før Tyskerne kan indtage Moskva, selv med fabrikbombning. Og i mellemtiden kan jeg simpelthen ikke holde USA og England nede. Jeg har forsøgt Bomber-strategien, du nogen gange har lavet, så man har 8-10 tyske bombers, der både kan bombardere fabrikker, banke flåde og hjælpe med at slå evt indvaderende enheder ud af europa. Men det tager USA max 1-2 ture at opbygge en flåde, der kan matche de bombers og det er alt for dyrt at blive ved med at købe bombers med tyskland…

• Tja summa summarum starter de allierede med et bid, da aksen ellers har en overvægt i sejre:)

• @Maxiheimer ja, det lader til at være den udbredte holdning :) Sikkert også faktum. Jeg er bare for ringe til at være aksen stadig. Lige nu ser jeg den eneste counter til neutral crush med allies, at gå på London. Det gør en eller anden dude jeg spiller med lige nu. Jeg har heldigvis investeret offensivt med Rusland, så jeg regner med, at det kommer til at koste ham hele Østeuropa og så tænker jeg bare at gå all in med USA på at tage England tilbage og så tror jeg vi får noget, der ligner en gentagelse af det FOW spil vi to lige har vundet :)

• For at se lidt lyst på det - Så giver du mere og mere modstand, hvilket må betyde at du bliver bedre og bedre:)

At gå sealion er som regel en sikker dødsdom for tyskerne! Man er meget afhængig af terningerne, og det at tage london vinder ikke spillet…

• @Maxiheimer det også det jeg trøster mig med i det spil, for han er langt over 90% succes, dajeg har fløjet et par fly ned til afrika :/ Men han bør nok stadig gå all in for at være sikker, da AA guns jo kan ændre det radikalt. :p

Jo, tak. Ka godt mærke det blir bedre, men lige nu har jeg bare virkelig svært ved at se nye muligheder med Aksen. Syns det er SÅ meget nemmere at være allies. Spillet mod ham Jim, ser ud til at gå min vej med neutral crush. Han har i hvert fald meldt ud, at han ikke havde regnet med at jeg gjorde det og han syns det ser svært ud, fordi han ikke regnede med at Moskva ville blive rømmet (tak for den , Raimo haha ) og at der ville gå nogle dage før han spillede videre ;)
    Men altså, ja… Jeg er i hvert fald tør for idéer med aksen lige nu.

• @Maxiheimer har fået en mail, hvor der står Allies for 9 IPC? fra dem, der gerne vil spille 2v2. Har skrevet, at hvis de mener os, så gør vi det gerne eller muligvis for mindre, men at de skulle ha mindst 16 hvis det er.

• Du siger bare til når de er klar:) Så kan vi fordele hvem vi vil spille!

• @Maxiheimer de nupper Allies til 16 IPC. De har det ligesom jeg har det lige nu :D De syns allies har alle fordelene :p Så vi må jo modbevise dem! Tænker, at hvis vi skal ha en chance, så må du hellere være Tyskland? Tænker i forhold til min manglende succes med at indtage Moskva haha :D
    Det er helt op til dig. Jeg er klar på begge ting.

• Haha - lad os nu ikke sælge skindet før bjørnen er skudt:)
    Jeg tager gerne tyskland:+1:
    Er spillet startet op?

• @Maxiheimer nope. De mener i øvrigt ikke selv de er uerfarne. Men de har fået 16 ipc i bid. De har spillet et eller andet 1950 en masse og ellers 5-6 G1940 spil.
    De gir melding idag, forhåbentlig, om tropper, så sætter jeg et spil op og tagger dig.

• Uhh… Så må vi hellere komme med vore A-game:)

Er de i øvrigt danskere?

• @Maxiheimer nej tror sgu de er i en helt anden tidszone. :D Det virker sådan på emailsne. Men mon ikke det går.
    Haha, ja… Altså jeg tror de vel max er på mit niveau, når de stadig er af samme opfattelse med at Allies har fordelen. Vi nakker dem. Anyways, jeg skal jo alligevel blive bedre med Aksen, så ska vi to ta endnu en revanche med samme fortegn? :) Jeg savner allerede at smage nederlag, åbenbart haha

• Haha vi skal i hvert fald gøre vores bedste:muscle:

Ja den er jeg klar på!

Jeg vil gerne bruge mit bid på:
    1 inf i yunnan
    1 inf i szechwan
    1 inf i kweichow
    1 art i suiyuyan
    1 inf i alexandria

• @Maxiheimer cool, jeg sætter et op i aften. Stadig på Yunnan-forsøget ser jeg :)
    Ham, der tog London fra mig har lige givet op, efter jeg tog London tilbage i turen efter :D Kan man overtage en nations IPC 2 gange på et spil? For i så fad kan han tage London igen nu og få yderligere 38 IPC ekstra!

• Ja nu prøver jeg lige at forfine den lidt:)

Ja man får pengene hver gang man tager hovedstaden, hvilket der f.eks. skal tænkes over hvis de allierede forsøger at befri frankrig! Det er ændret i balance mod:)

• @Maxiheimer Er balance mod bedre, eller? Jeg har lige nævnt overfor ham, det med at han ka få 38 IPC mere, hvis ha gør det… Men altså, Rusland har hele østeuropa og har næsthøjest indkomst, så det ser ik for godt ud. US har lige taget hans japanske flåde ud, selvom selvom der godt nok heller ik er meget tilbage af den amerikanske.

• Tja bedre ved jeg ikke, men lidt andet. Jeg kan personligt bedst lide det almindelige med bid. På den måde får spillet små variationer.

Hvis det ser sådan ud, lyder det som om den er afgjort😤

• @Maxiheimer ja, måske, altså, jeg kan nok ik ta Berlin, hvis han smider 10 enheder ind i denne tur og hvis han samtidig tager London og får 38 IPC, så er han mega rig endnu engang. Men jo, det er nok bare et spørgsmål om tid. Jeg skal nok få sat vores op i løbet af i aften. Er bare lige midt i noget andet her.
    Blir spændende med 2v2. Tænker at gå hårdt på for at få braget russerne ned fra øst også. Det mest effektive jeg har gjort er at få opbygget en lille styrke, der bare går direkte vest igennem Kina og bliver forstærket af fly i de senere runder. Kan godt holde Kina og UK Pacific i skak imens, som regel.

Suggested Topics

• 46
  • 49
  • 74
  • 77
  • 86
  • 801
  • 174
  • 140
Axis & Allies Boardgaming Custom Painted Miniatures

79

17.7k