G40 l14 mrcunego (axis) vs bonusbent (allies +12)

• Der roeg desvaerre en amerikansk bombemaskine. Det saa ud som om, at TripleA haandterede det korrekt, saa jeg har ikke gjort mere ud af det.

Med UK angreb jeg Danmark. Du kunne scramble med 3 fightere mod den engelske flaade. Det gik jeg staerkt ud fra, at du ikke oenskede.

• TripleA Turn Summary for game: World War II Global 1940 2nd Edition, version: 3.9

Game History

Round: 10

Purchase Units - Italians
                Italians buy 1 artillery and 3 infantry; Remaining resources: 0 PUs;

Combat Move - Italians
                3 infantry moved from Northern Italy to Southern France
                1 bomber moved from Southern Italy to Southern France

Combat - Italians
                Battle in Southern France
                    Italians attack with 1 bomber and 3 infantry
                    Americans defend with 1 artillery, 1 factory_minor, 1 harbour and 1 infantry
                        Italians roll dice for 1 bomber and 3 infantry in Southern France, round 2 :  1/4 hits
                        Americans roll dice for 1 artillery and 1 infantry in Southern France, round 2 :  1/2 hits
                        1 infantry owned by the Americans and 1 infantry owned by the Italians lost in Southern France
                        Italians roll dice for 1 bomber and 2 infantry in Southern France, round 3 :  1/3 hits
                        Americans roll dice for 1 artillery in Southern France, round 3 :  0/1 hits
                        1 artillery owned by the Americans lost in Southern France
                    Italians win, taking Southern France from Americans with 1 bomber and 2 infantry remaining. Battle score for attacker is 4
                    Casualties for Italians: 1 infantry
                    Casualties for Americans: 1 artillery and 1 infantry

Non Combat Move - Italians
                1 bomber moved from Southern France to Southern Italy
                1 aaGun and 1 infantry moved from Slovakia Hungary to Germany
                1 mech_infantry moved from Slovakia Hungary to Northern Italy

Place Units - Italians
                1 artillery and 3 infantry placed in Northern Italy

Turn Complete - Italians
                Total Cost from Convoy Blockades: 5
                    Rolling for Convoy Blockade Damage in 99 Sea Zone. Rolls: 4,2
                    Rolling for Convoy Blockade Damage in 97 Sea Zone. Rolls: 3,5,6,6
                Italians collect 12 PUs (5 lost to blockades); end with 12 PUs total

• Jeg tror axis kaster håndklædet i ringen for denne gang.
    Men tak for spillet.
    Jeg poster i resultattråden

• Helt fair og selv tak. Terningerne var nok mest paa min side i starten af spillet med det resultat, at luftwaffe ikke rigtig kunne noget. Det kostede nok momentum for tyskerne.

Jeg tilbyder gerne en rematch, hvis du har lyst. Nye bud eller samme opsaetning, men hvor vi evt. bytter side.

• Det kunne jeg godt vaere frisk paa. Jeg skal dog lige indskyde at jeg fra naeste uge af og saa 3 uger frem er relativ fravaerende grundet ferie. Kommer til at kunne tage en tur hist og her.

Men skifte side med samme budniveau lyder godt. Hvad er dine bid placement

• UK arty Alexandria, UK Mech Egypt, Anzac inf New Guinea og 1 PU til UK London

• Man skal vaere varsom med at spille med mange lange pauser, har jeg erfaret, men lad se hvordan det gaar. Det er jo gaaet godt indtil nu  :-)

Jeg laver ingen bumps, men er du vaek mere end 1 uge, vil jeg da gerne vide det paa forhaand.

Jeg gaar paa ferie fra d. 15.-30. juli og forventer ikke at kunne spille nogen ture i den periode.

• Det lyder som om vores ferie næsten overlapper. Bortset fra næste uge.

• Og jeg kan se at jeg kom til at stene lidt da jeg spurgte dig om bid placement. Vi havde jo lige talt om at skifte side med samme bud på 12. Så er det jo mig der skal være allies og sige hvad jeg gerne vil have.
    Jeg skal have en transporter i sz 39, et art i alexandria og en PU til UK London. Og min mail er mytriplea@live.dk.

• Naa ja, hehe

Suggested Topics

• 18
  • 92
  • 65
  • 166
  • 120
  • 217
  • 4.1k
  • 2.7k
Axis & Allies Boardgaming Custom Painted Miniatures

21