Man, you got lucky there.
14L G40 bonusbent (axis) - Rasmustb (allies bid 7) Part 2
-
TripleA Turn Summary for game: World War II Global 1940 2nd Edition, version: 3.7
Game History
Round: 8
Combat Move - French
1 infantry moved from Eastern Persia to Persia
French take Persia from GermansCombat - French
Non Combat Move - French
1 destroyer moved from 81 Sea Zone to 79 Sea Zone
1 fighter moved from Normandy Bordeaux to 91 Sea ZoneTurn Complete - French
-
Hej Rasmus
De her lange pauser har gjort det svaert at motivere sig til at tage tur. Klog af skade vil jeg foreslaa, at vi gennemfoerer spillet med de formelle regler med 72 timer mellem turene.
Jeg gaar paa ferie nu og indtil d. 4. august, men jeg spiller gerne spillet faerdigt med fornyet hurtighed, naar jeg er tilbage.
Hvad siger du til det?
Hej Bjarke
Den er jeg med på. JEg har selv været lidt langt væk fra axis de sidste par uge, og det er jo nærmest som at starte på et nyt spil, når man så vender tilbage…
God ferie!
-
Hej Bjarke
Så er jeg også tilbage fra ferie, så lad os give den en skalle, og køre efter 72 timers reglen som du foreslog. Hvis du altså har tid til det, og kan overskue det.
-
Lad mig samle den sidste motivation, og saa koerer vi haardt paa :-)
-
Yeah!
Og så må vi lige se ift. rematches… Jeg synes, du er god og sjov at spille mod, men er nok lidt for hårdt spændt for for tiden.
Evt. kan vi tage en 2v2 med Dan og jeg mod dig og BM
gogo G9
-
Jeg ved ikke, om BM er intersseret, men så kan jeg nok finde en anden makker. Maaske.
Dan plejer jo at give op, inden vi naar til Anzac 1 :lol:
-
:lol:
ja det har jeg hoert om…
-
Hvordan spiller i jeres 2-mands spil? Altsaa, jeg forudsaetter jo, at man droefter strategi osv., evt. enkelte faa konkrete dispositioner, men at man ellers i oevrigt spiller hver for sig ud fra en overordnet strategi, som man - forhaabentlig - er enige om.
-
ja det gjorde vores modstandere vist også - heh
Faktisk spiller vi det, som en spiller med to hjerner - altså vi nørder max igennem, og taler sammen for at finde de mest optimale træk. En noget langsommelig proces men lærerig og sjov. Spillet er sgu mega komplekst, og kan bedst li’ den skakagtige del af det, hvor man virkelig trækker på de små grå hjerneceller for at gennemskue, hvad man selv bør gøre, og hvad modstanderen, så kan gøre ved det… ahh og tror nok endda at LL bliver et krav for os næste gang, da vi (især Dan som du måske har bemærket) ikke er meget for at random terninger afgør spillet og spolerer de fine taktiske overvejelser…
-
Hehe, det var godt at faa afklaret med det samme. Jeg er nemlig ikke til LL :-)
Er du glad for Poirot?
-
Hov lavede lige en smutter. De 4 aaguns skal til Belarus og ikke W.Ukraine… Den f�rste der husker det laver edit :P
Gad vide om nogen af os har husket denne her… ? Som jeg svagt husker det, har den vist en vis indflydelse på, hvor attraktivt det er for germanerne at angribe…
-
Hej Rasmus
Jeg har netop downloadet mappet og forventer at tage min tur senest i aften. Det er lidt svaert at overskue kortet paa min baerbare dog, hehe.
Derefter er jeg helt og aldeles dedikeret til spillet.
-
Cool!
Jeg er også dedikeret, og har tid for tiden. Har været så fornuftig ikke at starte nye spil op, selv om jeg har savnet et par axis træk de sidste par dage, for i de lange løb er jeg vist passende engageret som det er
-
Jeg tror ikke, at vi behoever slaa terninger for at afgoere denne. Jeg kan vanskeligt se, hvad jeg skal stille op med Japan. Jeg har en enkelt ide, men orker ikke tyskerne.
Du faar denne. Jeg har en bedre plan med akserne naeste gang, men det bliver ikke foreloebig, hehe. Det har fuldstaendig draenet mig mentalt at skulle forholde mig til det her spil. Jeg melder resultatet.
-
Og tak for spillet!
Jeg tager lige en omgang mod Bjergmose, og saa vil jeg nok en dag i fremtiden gerne spille et nyt spil :-)
-
Selv tak!
Jeg tror ogsaa, jeg ville have kastet haandklaedet fra din position… Der var vist en mulighed for at saenke den allierede flaade i stillehavet, hvis du foerst ofrede de tyske bmrs, men TUV swing ville vist nok gaa nogenlunde i 0, og tror heller ikke det havde vaeret nok til at vende slagets gang selv med et heldigt udfald.
Jeg snupper ogsaa en omgang mod bjergmose :D
-
Min position ville kraeve et meget heldigt slag. Muligheden bestod for mig at se i at satse stort, nemlig ved at bygge havn og luftbase og rykke flaaden taettere paa Hawaii og saa derfra om muligt tage et slag, hvor jeg kun angreb med fly. Jeg ville kunne samle flere fly til og samtidig undgaa at du kunne ofre ubaade som tab. Nuvel, efterfoelgende skulle jeg saa overleve et stoerre soeslag uden saa mange fly tilbage formentlig :lol: