G40 Kristian (Allies +10) vs Hertugen & bonusbent (Axis)

• Kamikaze-reglerne gaelder kun for Japan, idet Japan er eneste nation med kamikaze tokens. Kamikazeangrebet er i virkeligheden en forsvarsaktion og den forudsaetter, at Japan endnu har mindst 1 kamikaze token tilbage.

Kamikazeangreb kan kun foretages mod overfladekrigsskibe og dermed ikke mod ubaade, TTs og fly.

Hver gang Japan foretager et kamikazeangreb opbruges en token. Japan starter med 6 tokens.

Kamikazeangreb kan foretages i SZ med det roede kamikazeikon. Naar der er kamp i en saadan zone, og Japan forsvarer, kan Japan frit vaelge at bruge en eller flere af de tilbagevaerende tokens. Japan maa selv udvaelge maalene for kamikazeangrebene.

Et taenkt eksempel:

Japan bliver angrebet af USA i SZ 6. Japan forsvarer SZ 6 med 2 DD. USA angriber med 1 DD, 1 BB og en fighter.
    Japan har 6 tokens tilbage og vaelger i eksemplet at opbruge de 4 tokens, saaledes at der finder to kamikazeangreb sted mod den amerikanske DD og 2 mod BB.

Inden amerikanerne faar lov at rulle terninger gennemfoeres kamikazeangrebene. Kamikazeangriberne rammer paa 1 og 2.

Rulles der f.eks. 2 og 5 mod DD er den amerikanske DD ramt og faar derved ikke lov at kaempe. Tilsvarende hvis der rulles 2 og 5 mod BB, vil det amerikanske BB vaere skadet allerede fra foerste runde.

I foerste kamprunde ville USA saaledes kun have et skadet BB og en fighter at rulle for, mens Japan fortsat forsvarer med to DD.

Hvis Japan i ovenstaaende eksempel ikke har nogen DD, og USA vil lave en landgang paa Japan med en TT, ville det amerikanske BB som udgangspunkt vaere berettiget til at fyre en bredside af mod de forsvarende enheder. Hvis Japan imidlertid bruger en kamikaze token i forbindelse med landgangen - som vil resultere i en kamp - da afskeres det amerikanske BB fra at skyde paa land.

Hvis Japan ikke har nogen enheder til at forsvare, hverken til vands eller paa land, kan der ikke bruges kamikaze tokens.

Giver det mening?

• @Hertugen:

@bonusbent:

Den kinesiske fighter ser noget ensom ud.

Burde den ikke have haft lov til at flyve ud, mod s� bare aldrig at m�tte komme ind igen?

Pr�v lige at forklar kamikaze-reglerne for mig. Dem har jeg ikke helt fattet.

Den maa ikke flyve ud. Den maa end ikke angribe en SZ ud for Kina. Den maa lande i den engelske provins, som ligger lige oest for Indien. Husker ikke navnet nu.

• Tak for svarene. Det giver mening for mig nu.

• Spillet er ved at være slut, for jeg er ikke længere i stand til at etablere en Vestfront der kan bremse tyskerne. MÃ¥ske skulle vi starte et spil op hvor Bjarke var de allierede - sÃ¥ kan han lære os et par tricks?

• Det kan vi godt for min skyld - selvom jeg også gerne tager et par ture mere med tyskerne.  :mrgreen:

• Jeg tager gerne de allierede. Er enig i, at det ser mere end svaert ud nu.

• Vil du være i Europa eller Asien, Kristian?

• Europa tak 😄

• Bjarke, kan du starte et spil op eller evt. vejlede mig i hvordan det gøres? Går ud fra at du skal have en lille bonus for at være de allierede?

• @Kejser:

Bjarke, kan du starte et spil op eller evt. vejlede mig i hvordan det g�res? G�r ud fra at du skal have en lille bonus for at v�re de allierede?

Tror måske ikke vi behøver give bjarke en bonus…

• Jeg vil da gerne have et bid og 10 PU lyder rimeligt  :lol:

1 inf New guinea
    1 inf Alexandria
    1 art Belarus

Jeg starter en ny traad.

Suggested Topics

• 9
  • 20
  • 17
  • 24
  • 93
  • 22