Bjergmose og Ghostglider VS Maxi

• Tak for spil!

• '18 '17 '16 '15 '13 '11 '10

Vi savnede jer i går…i skrivende stund er der ikke konstateret corona hos nogen deltagere så vi tager chancen i Odense d, 12/12.
    ´42 setup var forfriskende…efter min mening anyways,
    Snakkede med Henrik om at prøve Sirebloods eller hvad han hedder Bloodbath udgave d.12.

• Jeg ville også super gerne have deltaget!!
    Hvor meget tid skæres der fra ved at bruge 42 setuppet?
    Giver det stadigvæk et levende spil?
    Er der mulighed for et lille resume?

Vi startede klokken 09.00. Folk var ude af døren 18.45.

Det giver en helt anden dynamik ift. det ´40 setup. Vi sad alle hele dagen og skulle lige huske rækkefølgen (rus-jap-us-chi-ger-uk-it-anz-fr). Så canopeners er cancelled.
    Indien er doomed i denne version (efter de 2 spil anyways).
    Rusland er meget stærke mens tysken er spredt ud og skal samle sig først.
    Japan er også stærke men US i pacific har bedre muligheder.
    Vi snakkede bagefter om at der var mere på spil i pacific.
    Det theatre blev mere interessant end det normalt er i ´40.
    Jeg kunne godt tænke mig at prøve det igen. ´40 opstillingen virker jo lidt slidt/triviel.
    Men der var delte meninger. Vi aftalte at skrive sammen inden Odense ang. versioner.

Afhængig af hvor mange vi blir d.12/12 kunn e jeg godt se mig selv spille Sireds Bloodbath. Særligt 8 runder og skjult tech tiltaler mig. Rails lyder også interessant. Så hvis vi er 6 som det ser ud til tror jeg at Henrik og Jeg tester det (Henrik hr spillet det så mest mig der tester).

Vi blev også enige om at 2v2 er meget sjovere end 1v1. Der er mere liv omkring bord 2v2 end 1v1,

• Tak for resumeet.

Tids forbruget lyder super tiltalende! Når det bliver for sent, bliver der altid et jag for at blive færdige.

Jeg var slet ikke klar over at rækkefølgen også er ændret. Det ryster virkelig posen. Jeg vil virkelig gerne prøve det af også.
    Ved du om det findes til tripleA?
    Den anden version du snakker om kender jeg heller ikke. Hvor kan jeg læse om den?
    2v2 er i det almindelige 1940 også klart sjovest! Der er også en masse godt ved at have en makker at diskutere det taktiske med!
    Var det så aksen eller de allierede der tog sejren, eller var det forskelligt på de 2 borde?

´42 er på tripleA.
    Bloodbath er vist rundtomkring her på fora.
    har sendt en kort gennemgang. pdf fil fyldte for meget.

• @Maxiheimer og en sejr til hver side.

• @Bjergmose Har du mod på at vi tager en omgang 42? kunne godt tænke mig lige at få lov at se det an:)

Tak for den fine gennemgang! Det ligner virkelig et mod der skaber nye måder at spille på!! Syntes absolut det er værd at prøve. Vi er ikke så heldige at dette også findes til tripleA??

jeg starter et ´42 op :-)

Suggested Topics

• 3
  • 25
  • 31
  • 6
  • 38
  • 80
  • 266
  • 151