Dang, we have the worst time schedule. Always missing each other by an hour.
Axis and Allies drengenes fog of war spil
-
Troede egentlig du var for fuld til at kunne huske noget fra min bryllupstale:lying_face:
-
@Maxiheimer det sku da rigtigt, min fejl😉
Må have været fra bryllupsnatten så😂 -
Nu burde UK01 være på plads.
go´nat :muscle: -
Så har Italien rykket…med vanlig italiensk bravour ;-)
-
Det engelske og franske fly bliver pænt på jorden!
-
@Maxiheimer blir der gået på London??
-
@Makalakalane said in Axis and Allies drengenes fog of war spil:
ir der gået på London??
nej kun bombet
-
Får I alle en test dice server email lige nu?
-
yup…mails på cc siger det burde de
-
@scousemart jeg fik test dice server mail. I spam ;) Man får aaaaalt for mange til der er plads til det i inbox :p
-
@Makalakalane Yeah, det er irritende. Jeg bruger Outlook Office og kan vidersend Dice Server mails til en sær mappe. :grin:
-
undskyld den lange ventetid, men job og børn tager en ordentlig del af min tid:face_with_rolling_eyes:
Jeg tager fat på USA nu. -
Raimo spørger om han kan se nabofelter efter combat.
det er der ingen andre der har fået men begge dele kan gi mening.
det må være op til jer. -
@Bjergmose said in Axis and Allies drengenes fog of war spil:
Raimo spørger om han kan se nabofelter efter combat.
det er der ingen andre der har fået men begge dele kan gi mening.
det må være op til jer.Jeg synes det er i orden. Hvis man kan se nabofelter normalt, så det må være ok efter combat, ligesom man kan se efter non combat move. Kan vi ikke skriver nye regler så snart vi bliver enige om dem? Jeg tænker også om Sub regler. :grin:
-
@scousemart sub regler var skrevet. jeg havde bare glemt dem
-
1.0 Land-enheder kan se nabo-landes enheder. Efter al combat og al NCM afsløres nabofelter.
1.1 Fly på land kan se nabo søzone(r ). Efter al combat og al NCM afsløres nabofelter.
2.0 Sø-enheder kan se nabo-seazones enheder (dog undtaget subs). Efter al combat og al NCM afsløres nabofelter.
2.1 Fly på hangarskibe kan se ind på nabo-land(e).
2.2 Subs kan vælge at forsøge at se ind i nabo-søzone. På GM slag:1-2 bliver selv opdaget 3-4 ingenting 5-6 Ser nabo-søzonen. En sub der vælger at gemme sig kan kun ses af destroyer i samme søzone.
3.0 Efterretninger. Hver nation (%Kina) starter med 5 ipc counter-espionage som fordeles på l lande/søzoner som man vil beskytte imod spionage.
3.1 Inden tech-slag kan aktive nation spionere imod et eller flere felter (land/søzone). Dette koster 1 ipc/felt+1 fra nærmeste enhed. Dvs. 1.felt er gratis (det man alligevel kan se). Der kan betales xtra ipc for at give flere + på terningslaget.
3.2 Justeret terningslag giver flg. udfald:
Under 0= falsk info (efter GM´s hoved indenfor realistisk scenario).
1-2=ingen info
3-4=vag info
5-6=fuld info
3.3 Al spionage imod et felt vil tære på den counter-spionage der er i feltet. Så hvis der spioneres med 2 ipc imod et felt der er beskyttet med 4 er der 2 tilbage efter terning-rul.
4.0 Buddet er ikke kendt med mindre det er i synligt område.
5.0 Tech-terninger koster 6 og bliver liggende. Tech er hemmelig til den afsløres i kamp. -
Jeg kan ikke huske om vi bliver enige man kan købe counter-espionage ellers det er bare de 5 IPC man har i starten?
-
du kan købe alle dem du vil
-
Vil det ikke ødelægge flowet, hvis man skal se efter combat?
-
lidt måske, men regelmæssigt gir det ok mening.